Dívky se zúčastnily vodáckého kurzu

Vložil 30. 06. 2012 | kategorie Aktuality | 0 komentářů

Konečně nastaly prázdniny, které jsou oddechem pro hráčky i pro nás trenéry. Prázdniny jsou časem nabrání nových sil, nápadů a čas rekapitulací. Připravil jsem si proto pro vás shrnutí letošního vodáckého kurzu. Doufám, že rádi zavzpomínáte a připomenete si ty hezké chvíle, které jste na vodě zažili.

Předposlední školní víkend pořádal Sever pro dívky vodácký kurz. Oproti loňskému roku, kdy holky strávily 3 dny na Berounce, jsme se letos plavili 4 dny na Lužnici a Nežárce. Příprava na vodu znamenala pro každou účastnici sehnat dostatek opalovacího krému, repelentu a nezbytných věcí na vodu, jako je spacák, stan, pro některé těžko sehnatelné lano, pláštěnku a spoustu dalších věcí. Na „vodu“ jsme se vydali auty a už po cestě nás čekalo několik nepříjemností. Špatná navigace a přehřátí motoru jednoho z vozidel znamenali prodloužení jízdy o hodinu.

Po příjezdu do startovního kempu nás tak čekaly už připravené lodě. Vzhledem k loňské vysoké účasti vodaček, které jely letos opakovaně, neproběhlo školení, nováčkové na vodě tak dostali do lodi vždy jednoho proškoleného vodáka a rovnou se vyplulo po Lužnici. Pro dvojici Káji a Páji, to znamenalo hned vyzkoušet vylévání vody z lodi. Jejich „cvaknutí“ bylo tak brzké, že ho nečekal nikdo. Mnozí měli lodě ještě na břehu, ale v ten den to nebylo pro tuto dvojici naposledy. Čekalo nás 12 km často se točící řeky, překonání padlého stromu, nesjízdného jezu, opětovné vylévání vody z lodi Káji a Páji, z lodi s přezdívkou „modelky“ Oly a Very a z lodi Majdy a vodáckého instruktora Bróži. Příjezd do našeho prvního přespávacího kempu byl podle plánu. První stavění stanů, první táborák, první večeře v kempu, dokonce i trocha volejbalu na místním beachovém kurtu a i první hraní na kytaru, vše prostě proběhlo podle plánu.

Druhý den jsme vstávali brzy a to mnozí nenesli dobře. Čekalo nás 16 km řeky, která byla sice rychlá, ale úzká a plná keřů. První kdo to „schytal“, byla Janča, která vypadla Verče z lodi. Po chvíli jí následovala celá loď Čížka s Elou, cvaknutá v těžko přístupném místě. Za zmínku ještě stojí potopení velitelské lodi a cvaknutí se chlapské části výpravy rodiny Nováků. Dvě hodiny po vyplutí jsme dorazili k vodnímu dílu, kde se rozdělila řeka na Novou a Starou. S vidinou dobrého času jsme místo pojali jako koupaliště a po krátké přestávce a prvním splaveném jezu jsme vyrazili směr Nová řeka. Pomalou vodou jsme se, s malou přestávkou na oběd, dostali včas do kempu. Na kemp Nový Řadov se mnozí těšili a měli od něj veliká očekávání, o to větší bylo zklamání. Místo slíbených srubů staré chatky, místo bazénu bahnitá řeka, místo večeře v kempu procházka 4 km do nejbližší obce. Vše však děvčata nesla s nadhledem. Procházka a hlavně večere byla ve veselém duchu, převážně díky obsluze v místní restauraci.

Třetí den jsme vyráželi s vidinou kritického dne a s prázdným žaludkem. Nasnídali jsme se v nejbližším kempu a dál nás čekalo 26 km řeky plné nesjízdných jezů a hlavně pomalu tekoucí vody. Přestávka na oběd znamenala pro místní restauraci 22 hladových krků a totální vyjezení jejich zásob. Velikou pochvalu si vysloužila Karča. Jela s Pájou, které nebylo dobře, a proto nemohla pádlovat, celou cestu tak odpádlovala Karča sama a i přesto nepatřila mezi poslední. Totálně unavení a bez sil jsme dorazili do posledního kempu u soutoku Nežárky s Lužnicí. Páju jsme předali rodičům, postavili jsme stany a vydali se na večeři do centra Veselí nad Lužnicí. Poslední večer byla nálada výborná, ale trochu v nás hlodalo, jak bude vypadat počasí další den. Obavy se naplnily velmi brzo. Celou noc vydatně pršelo a nepřestávalo ani ráno. „Poslední den už na vodě nepojedeme“, takové bylo ranní rozhodnutí. Čekalo nás tak už jenom nutné převezení aut, rozloučení se a cesta domů.

Doufám, že se vám všem voda líbila a že si jí příští rok v hojném počtu zopakujeme. Termín bude stejný, ale pojedeme pouze 3 dny. Teď už jen vybrat řeku. Co takhle Vltava? Budu rád, když mi sem napíšete, jak se vám voda líbila a co byste do příštího roku změnili.

Bróža s Majdou

Ela s Čížkem

Janča s Verčou

Karča s Pájou

Péťa s Ritou

Very s Olou

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>